I´m Back!





I´m back...


Jepp, jag är tillbaka...o att skrika o gömma sej hjälper fan i mej inte ;)

Jaha, så har ni kramat mina teddybjörnar då??
*Ler* jag vet att ni har gjort det...dom har skvallrat ;)


Vad jag har gjort sedan sist??
Hmmm....tränat :)

Införskaffat vristvikter och jag ÄLSKAR dom!
Gick ut o går med mina stavar och med vikterna på...går c:a 4 kilometer ganska så fort!
Kan meddela att det känns i mina ben att jag haft ett kilo extra på varje vrist :)

Känns i hela kroppen...och jag klagar inte!!
Nu börjar jag komma igång och det känns så skönt :)


Mina nya älsklingar :)

 

Utöver att jag går så gör jag 30 situps minst varje dag, lyfter hantlarna minst 30 gånger/arm...vill du veta en sak?
Jag börjar komma i form nu *Smillar*

***

*****

Jag och "LovarGirl" har varit på stan i Pite en  HEL dagen UTAN barn...och mitt i alltiohopa där vi gick o skratta o surra (som vi alltid gör) så dök denna lilla klisterlapp upp...

H&M...betyder :

 



*Skrattar* jepp...den är min humor...SUPISE va!? ;)



***



Jag upphör ALDRIG att förvånas...
Ni vet ju (återigen) min åsikt om dom som är Rasister....
Deras IQ sjunker drastiskt...kika in detta..






*Satan..jag skrev feeeeel!!"




***


Det syns sååååååå dåligt vad som står...men den är härlig



"Klasskrig Uppifrån Pågår - Kämpa Emot"

o under det skrivet "alko"...jätte bra...*Skrattar*



***

Om jag någonsin ska ställa upp i ett val så blir detta min Slogan :




"Mer Sol Åt Folket"


Hi hi hi hi...



***


Denna är bara såååååååååååååå söööööööt!





Vill hacka loss den och ta hem den ;)




***






*ASG* Nähä...det kunde jag inte räkna ut själv!!!





***






Aj??
Måste ta ooooooooooooooooont!! ;)



***



Jag kan bara hoppas att det ska se ut så där...





annars så vill jag VERKLIGEN se dom andra färgerna!! :)




***
*****


Hoppas att du har det mysigt där du sitter...eller ligger...eller står...så länge det är mysigt så är jag nöjd :)

Sitter i soffan i vardagsrummet och är HUNGRIG som en varg (nej, jag ska inte käka upp dej)...
Och den rafflande lunchen jag kommer att käka idag är...*Trummvirvel*

NUDLAR!!
Lika mycket näring som i en bit kartong...men det är bukfylla (Nätt och gämt!!) och då är jag nöjd just nu!

Min lila isbjörn trivs idag...det är kallt men dock så är det blött och det gillar han inte alls!
Pingvinerna har slutat att ha Teparty nu...nu kör dom spelkvällar istället ;)
Tror det är Yatzy dom spelar!

Nu ska jag hämta dom små trollen från dagis...BRB

***

*Suck* jag har ALLVARLIG hemlängtan nu..vill till Pite...nuuu!!
Blir att läsa min "De Norrbotniska Satanverserna" !!
Kanske ringa mamma...o pappa...är lite pappa o mamma sjuk nu ju :(


Jag ska skriva sen lite om vad som står i boken...men först ska jag plåga er med att skriva mer om mej själv.

Jag föddes 27 Juli 1983 i Pite(å).
Att jag hammnade här på jorden var mer på tur...jag var inte planerad.
Jag kom på en dag att jag skulle flytta ner till mamma, pappa och 3 syskon.
Min yngsta storasyster skulle fylla 12 år då jag kom.

Så jag är en "sladdis".
Jag har vuxit upp i en liten by (15 kåkar) i ett rött hus med vita knutar...det sötaste hus som finns!
Vuxit upp med skogen runt knuten, grusväg, ängar och sol.
Om vintern har träden varit nertyngda av snö...marken gnistrar av vit snö..MASSOR av vit snö!!
Snön som knarrar när man går...mörkret om kvällarna...eller rättare sagt mörkret som är hela dagarna!!

Mamma är en "Pyroman" enligt min far...och det har gått i arv till mej.

Att sitta i ett rum enbart upplyst av brinnande ljus...ihop kurad i soffan under en mysig filt.
Dricka te och bara existera...spela lite lugn musik...eller om jag är hemma hos mamma o pappa...bara sitta o lyssna på hur tysst det är.
Känna hur allt bara stannar av en stund...alla krav bara lägger sej en stund.
Drömma sej bort medan jag stirrar in i ljuslågan...*Ler*

Jag älskar ljus??
Nähä...inte ett dugg!! ;)

Något som jag älskar att göra är att lägga puzzel...förlora mej i det är så underbart!
Skulle vilja ha ett rum där jag kan ha alla mina puzzel...kunna lämmna dom framme!
Nu har jag inte lagt ett puzzel på 4 år...svårt med dom små.
Saknar det...lika mycket som jag saknar Pite!

Pite ja..jag lovade ju att skriva lite om vad som står i boken.

Pitebon är Pessemist...det står i boken att

"Vi människor bär vårt landskap innom oss.
För oss Norrlänningar är landskapet en stor Blötmyr" 

"Enda gången man mår bra är då man har ohelvites ont i ryggen och får stå mot en varm kakelugn"

"En Pitebo mår bäst när han mår lite dåligt"

Vi är pessemister med en skojig dialekt :)

Vill ni se hur vi skriver?
Lite ord...vi tar ord som rör att sova/vila..jag ät trött så det passar ;)

oiil = Snabbvia, kläder på, skor av

Stuul = Snabbvila, med kläder på och skorna på, utanför sängen.

Leég = Vila i allmenhet

Dona å = Tvärsomnande med kläder på av hårt fysiskt arbete.

Soim å = Tvärsomnade på ett närmast sjukligt sätt

Såvva = Vila utan kläder




Man kan tänka sej denna dialog


A: I gå å lägg mä

B: Sko du såvva eller sko du leeg?

A: I sko leeg.

B: Jamen sko du oiil eller sko du stuul?

A: I sko stuul.

*

I järet mejr än en människ...i kan inte mejr än ander...män i jär den enda som kan våra mä sjölven.
Älsk mä eller hata mä...i jär bara å Alice.


Förstod du??
Annars får du fråga mej :)

***


Åååååååååå, vad jag saknar Pite...*Suckar*
Nåväl...kanske blir en sväng dit i helgen! :)

Saknar min sten...min fina sten med fiiiina utsikten!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
VILL HEM HEM HEM HEM HEM!!

*Hostar* oj...det där var ett smakprov på pite psykologi "Skweela"
Skrika ut sina problem.

Jag är mer för "Gnöula"...

Utföres så här:

Släck brolampan (trapplyset ute), lås ytterdörren, dra för alla rullgardiner och persienner, släck all belysning, i den ordning som här beskrivits.
Sedan går du in i skrubben under trappan, täcker över dej med en gammal filt (eller täcke), söker upp ett hörn och gnyr.

***
***

Nej, nu ska jag ta o snöra ut bilder på mej...inte så  många men alltid retar det nån ;)













































Blev några bilder i alla fall :)

Nej, nu ska jag ta o ila innan mina små troll river allt i lyan!!

*Ställer fram teddybjörnarna* ta hand om dom nu...dom skvallrar ;)


Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0