Kan Ju Utveckla Det Där Med Norrmännen!!






Norrmännen på Havsbadet om sommaren är väääääldigt speciella...minst sagt!

Varje morgon då jag kom så fick jag gå in på Havsbadet, knata till lunchrummet knacka "Nallen" på midjan (Lååååååååååååååång breeeeeeeeeeeed vakt som såg ut som vägg på långt håll...men som var som en Nallebjörn därav namnet) säga "Jaha, jag vill in på jobbet..."

Han skratta som skam klappa mej på axln o sa "Jamen lillagumman du behöver väl bara fräsa till så masar dom sej iväg?"

Just den dagen så var mitt svar
" Nja, inte med tanke på hur den som ligger  underst ser ut...tror hans natt varit tuff som fan...ni missa det slaggiset!!"

Vi knata iväg och väl framme vid dörren så hör jag hur "Nallen" mummlar
"Men vad fan har hänt här!? Ni ligger i HÖG utanför en GLASSKIOSK!! Nog för att hon som öppnar idag är härlig o surra med o söt men..!"

Hans humor är/var som min...udda!
Han hade själv en dotter på 16 så han var sååå rädd om mej, hade hans direktnummer till vakttelefonen i och med att jag jobba så sent om kvällarna!

"Nallen" humpa iväg alla fulla norrmän och såg till att dom kom sej till sina sugor...eller lämplig buske att spy i!

Väl inne i kiosken så började jag att fixa till alla grejer som skulle fixas...kassan, fikat, skura, torka bord...inse att dagen skulle bli låååååååång!

När jag öppnade dörren klockan 09:00 så strosade en av våra stammisar in och hälsade som vanligt med ett stoooort leende.
"Softeis o lys" sa han...och det betyder "Glass och läsk".

Han berättade att han minsann var både rik o känd i Norge...att han bodde i ett stooort hus med vscker utsikt över vatten.
Jag nickade och små surrade med honnom och tänkte "Va fan ska du sälja huset eller som du beskriver det!!"

Försökte låta intresserad när han beskrev varenda fiber som fanns i huset
"Sovrummet har jag gröööna tapeter i...köket har jag röda tapeter i...men det är inge snyggt vad tycker du om för färger i ett kök o sovrum?"

Jag titta på han med en min som måste sett ut som "Om jorden någonsin ska öppna sej och sluka någon levande...sluka mej NU!"
Svarade att det visste jag inte för jag inte sett rummen...sanningsenligt för jag kan inte säga vad som passar i ett rum om jag inte sett det!!

Han surrade på ett tag och sedan sa han att han var tvungen att lämmna mej för han skulle in på stan o shoppa på stan...Jag nickade och sa
"Mmmm...med tanke på hur du såg ut igår så ör nog din sprit slut...o köp kläder för din tröja är trasig!"

Han gick och jag tänkte inte mer på det utan fortsatte surra med andra norrmän och lyssna på musik däremellan!

Efter ett tag så kom min polare som jag jobbade med (kallar henne för Malin) och vi satte oss ner o pratade lite seriöst om ett problem som farscinerade oss.

Under sommaren så är Havsbadet belägrat av norrmän och svenskar som super, skrattar o dansar "Horesontalpolka" i buskar o stugor...i och med det så tycker man ju att det skulle finnas kondomer att köpa 24timmar om dygnet...men icket!
Fanns knappt i kiosken eller affären!

Så vi bestämde oss för att då fixar vi fram gratiskondomer!
Sagt o gjort jag satte mej vid telefonen och ringde Ungdomsmotagningen och förklarade läget...dom nappade!
Så jag gick till "Nallen" o fråga om inte han sulle in till stan nå o tänka sej...han skulle in :)
Skuttade in i bilen och fixade det hela.
Vi fick så mycket berömm för initiativet.

Dagen förflöt som vanligt...stammisarna kom och höll mej sällskap...surrade strunt och gjorde så att dagen gick snabbare:)

Sen var det dax att stänga...men först städa av borde ute...så norrmännen hade nån stans att sova sen ;)
Gick ut o städade upp och gick sedan in och låste dörren.
Slog på musik och gick in i förrådet för o göra färdigt inför morrgondagen.

Tyckte att jag hörde nått konstigt men i och med att vi hade spelmaskiner vägg i vägg så tänkte ag att det var dom jag hörde så jag brydde mej inte så hårt.

Skulle plocka ner fikat som blivit kvar så jag öppnade frysboxen och böjde mej ner...
Tänk paniken när jag känner två händer om midjan o lyfter upp mej!!
Satan vad jag blev rädd o förbannad!

Vem var det??
Jo, norrmannen som skrytit om sitt jäffla hus!!
Han hade smitit in medans jag städa ute!!

Han förkunnade att han var så glaet kär i mej och att han minsann skulle göra mej så lycklig!
För han var rik o känd...*ASG*
Han tyckte att det var så bra att jag var ensammen på kvällen för då kunde vi ju träffas o sen när han skulle hem så kunde jag ju följa med...

Han var inte nyckter.. men inte heller redlöst full...lullig!
Jag svarade att om han inte skulle släppa mej skulle jag se till att han aldrig någonsin skulle kunna föra sina jävla gener vidare samt att han skulle behöva solglasögon o MÅNADER efeter detta möte...
Han blev sur...väääääälidgt sur...
Men jag lyckades få honnon att fatta att
"Om jag ska stanna med dej här så måste jag ju ringa o säga att jag inte kommer hem"

Och det höll han ju med om...PUCKO!!
Ringde "Nallen" som satt i "Partybussen" och patrulera...jag sa lite snabbt
"Du jag är inlåst med en norrman..."

Tror aldrig jag sett en Piketbuss köra så fort...eller en bildörr flyga upp så fort!
Tänkte fan han slänger lös dörren från bilen!!

In stormar en FÖRBANNAD "Nalle" och frågar
"Jaha, o vad fan ska detta föreställa då" ilsket blängandes på norrmanen.
Jag förklarar att under den korta stund jag väntat på honnom så har puckot hunnit fria..3 gånger!!

Behöver jag säga att "Nallen" blev ännu mer förbannad??
Han tog idioten under armen och förkunnade att sådana små saker som han skulle låta bli o ragga på tjejer som bara var 16 år...o skulle han någonsin få veta att han varit i min närhet så skulle han minsann se till att han fick sitta inne ett tag!!

Nu i fetrhand kan jag skratta för att det gick bra...tack vare att "Nallen" var så snabb...!!
Nu kan jag skratta åt det...för nu är det bara komiskt :)

Efteråt så kom "Nallen" o satte sej brevis mej på trottoaren medans jag vänta på pappa som skulle hämta mej...försäkrade sej om att jag var okej och att jag inte var rädd eller lessen.
Sen så sa han lite sarkastiskt

"Ja, hade inte jag kommit så hade han väl inte överlevt...strypt med en kondom!!"

Jag skrattade...jag skratta så jag grät!

***

Hmmm...den sommaren var skoj...*Skrattar*
Så måååååånga människor som jag träffa den sommaren...alla olika...alla lika...alla på semester...och alla kom in på just den lilla glasskiosken som jag jobbade i...och gjorde den sommaren värd att minnas!!

*Skrattar* men jag vill inte göra om den sommaren heller...!!


***

Jaha, så vet du det också...men det är väl risk att du nu ligger/sitter/står o sover!!

Ja, det går jättebra att sova ståendes...jag har provat!
Bara ha ett moppskaft som stöd så ska du se att du sover som en nerklubbad säl!! ;)
Dock så var jag gravid då...!!

***

Nej, nu har jag inte nått att skriva om för tillfället...väntar fortfarande på fler utmaningar ;)

Jööl it nö...hä jär så svååt å skriv om texta jenna!!







O


Kraaaaaaaamen


Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!



P.s Kan jag ta den kommentaren att "Långväga Grannen" är nöjd med min prestation?? :) D.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0