Hmmm...



"I´m Having A Blond Moment"




Saknar Pite...saknar Pite...SAKNAR PITE!!!
Ja...hemlängtan är stor...dessutom så är mamma så enormt förkyld! :(
Så mina planer om att åka till mamma o pappa verkar gå om intet...
För att sitera Nalle Phu "Typiskt"

Igår så skrev jag ju lite om mej...tänkte fortsätta lite...


På mamma o pappas tomt så står det en röd gungställning med gula gungor...på dom har jag gungat sååååå mycket...sparkat i löven i Björken som stått bakom.
Tyvärr så kapade pappa ner den i sommras...för att få in solen på tomten.
Visst det blev fint...men saknar den björken!!
Så många sommarnätter som jag suttit på gungan och gungat...sett på fladdermössen som flygitomkring...hört ugglan som bodde bara en bit in i skogen.
*Ler* barna år...ungdomsår :)

Ligga i husvagnen som vi hade som lekstuga och lyssna på regnet.
Ligga o skratta som en tog över nån rolig bok eller med min då bästa vän.

Undra just vad hon gör nu och hur hon mår?
Hmmm...jag önskar henne allt gott i livet...det är henne så väl unt...hon har haft det nog tufft!

Visst är det logiska kast i mina tankar??

Jag minns den husvagnen...röd...liten och röd.
Inne ett bord och skåpar...*Skrattar*
Inredningen såg hemsk ut...men jag älskade den husvagnen!!
Där kunde jag tillbringa hela dagar om jag var på sådant humör!

Nu finns inte den kvar...den blev gammal och fick pantion! *Snyft*

Ängen nedanför mamma o pappa...en bit bort där har jag plockat mången bukett med blommer...speciellt "Förgät Mig Ej"...sööööt blomma :)
O kattfötter som jag band kransar och hjärtan av...undra om jag har kvar nån av dom?
Skulle tro att dom finns i kattfots himmelen!

När jag inte var hemma och mådde gott så var jag på skolan och plågades...
Skolan har aldrig varit min grej...jag lär via händerna...kan inte lära mej via en bok enbart!
Jaaaa, jag är som jag blev!

Skolan minns jag som ett stort mörker...så tragiskt!
Killarna sura för att jag var ju alldeles för killig o tjejerna roade mej...men på fel sätt!
Satt och skakade på skallen när dom började snacka om smink...jisses!

Jag gick för mej själv, fann inte nån anledning att sitta och plågas med smink snack och snacket om festen som varit..."Jag var så full jag minns ingenting....men fan så skoj jag hade!!!"

*Nickar* det var då jag brötihop av skratt...hur i helvete vet du då att du haft kul om du inget minns!?
Logiken flödade...

Jag hade annat att tänka på under skoltiden än fest o smink...mycket annat att tänka på.
Vad går jag inte in på...men det är väl det som gjort mej så "Lillgammal".
Vet att det är det som gett mej dom värderingar jag har...

Väl hemma så spelades musik...Ozzy och Alice Cooper...dom var mina favoriter :)
Fortfarande så är dom mina små örongodis :)
Spelas ganska  ofta här om dagarna!
"LoverGirl" du har bra smak..."Feed My Frankenstine" är såååååååååååå bra!! ;)

Jaha...mer då??
Hmmm...ska jag berätta lite av mina svagheter?

Jag har väldigt lätt att få Hysteriska Skrattanfall...och då skrattar jag så jag kiknar!
Brukar rasa ihop i en hög på golvet och bara skratta!!
Nä, jag är inte klok... ;)

Jag äääälskar mööööörk choklad...med Blåbär i *Nickar*
Så gott...så gott!

Böcker som är skrivna med glimten i ögat men ändå med allvar i...oooo kan läsa mååååååååånga sådana!

Jag lägger om dialekt...det är TRAGISKT men jag lägger om dialekt efter den jag pratar med!
Pratar jag med nån från Sthlm så pratar jag Stockholmska...pratar jag med nån från GBG så blir det Göteborska...
O pratar jag med mamma, pappa eller broder så blir det Pitebondska!!
Låter sååååååååååå muppigt då jag lägger om!!
Men det har väl sin charm det med (även om jag finner det mest irriterande!!)
Enda som jag gillar att lägga om till är "Bondskan"...då blir jag lycklig och Spinner!

Jag kan inte dölja hur skönt jag tycker att det är när nån pillrar i mitt hår!!
Irriterande som satana men det går inte!!

Puzzel...jag kan sitta i evigheter!
Glömmer tid o rum :)

Renovera upp möbler...så skoj det är!!
Putsa, måla...klä...se resultatet!!
Det är sååååå skoj!!

Amrikanska bilar och HD´s...oooooooo vill ha!!
En V8:a som spinner under huven...*Drömmer*
HD´s..."LoverGirl" jag lovar...du kommer hålla med ;)


Ljus och brasor...*Spinner*
Ääääääääääääälsssssssssssssskar ljus och brasor!!
Så fridfullt och vackert!
*Älskar*


Hmmm...mer svagheter då...jag har många men vissa tror jag att jag behåller för mej själv! :)


***
*****


Jag tror inte på den Gud som står i bibeln...men jag har min tro.

Kommer nog inte att hammna i himmelen nej...ska nog en trappa ner!
Så ni vet var jag finns den dagen!
Så oroa er inte...

***
*****

Jaha...mer då?
Vette sjutton...tror det får räcka så länge...kanske bloggar mer sen!

*Lägger fram teddybjörnarna* Gosa med dom nu...dom är kramiga :)







Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0