Allt O Inget





Tack för lånet av bilen LoverGirl :)
Mycket skönt att slippa passa massa jäffla bussar o skit!!
Bara packa in kidsen o väskor o påsar (av nån jäffla mysko anledning så lyckas jag ALLTID att ha massa påsar!!) i bilen, vrida på nyckeln gasa o så bär det av :)
Inga tider att passa!!

Jag FYNDADE massa jeans också i pite...9 stycken för att vara exakt...och den svindlande summan jag uppnådde för alla jeansen sammanlagt...*Trummvirvel*

Hela 90 kronor!!
Så nu har denna donna jeans som sitter som gjutet på henne ;)
Myyycket snygga!!
Skööönt att ha byxor som sitter som dom ska...;) :)

Ska be Jossan ta kort åt mej...är less att försöka få helkroppsbilder på mej själv!!
Så nu får hon ta o hjälpa till :)

Igår fyllde mammas älskade "Trollunge" hela två år!!
Tror ni mitt mammahjärta skrek lite ...tiden går så fort!!
O älskade "Kladdkakan" fyller 4 år...vart tog all tid vägen!?
Tyckte nyss att jag vaknade av att vattnet gick då jag väntade "Kladdkakan"!!

"Kladdkakans" födelsedag är en dag som är en stor glädje men även en stor sorge dag för mej...
"Kladdkakan" föddes är den största glädjen...men min mormor lämmnade detta jorde liv samma dag...fast 3 år senare.
Så denna dag är lite speciell...sorg och glädje krockar...men jag väljer att ta vara på glädjen!!

Mormor jag tänker på dej...jag vet att du har det mycket bättre nu...nu kan du se och höra igen och slipper känna dej ensamen!
Men visst känns det konstigt att inte fråga mamma "Hur mår momma??".

Minns så väl då pappa ringde...satt på bussen på väg från Älvsbyn (tog körkortet där) och mobilen ringde.
Svarade som vanligt "Alice"...och så hör jag pappas röst "Sitter du på bussen eller kör du bil?"
jag hörde att han var lessen...så jag sa att jag satt på bussen.
HAn suckade och sa "Momma är död...hon dog 8:30 i morse men jag ville inte ringa när du skulle köra."
Minns att alla ljud bara försvann...visst jag visste ju att hon var jätte dålig...och att det inte var länge kvar...men jag hade inte hunnit säga "Hej Då"...hon hade varit så infektionskännslig sista tiden och mina pojkar var så hostiga o snoriga så jag hade inte kunnat åka.

Där satt jag...på bussen på väg hem för att fira "Kladdkan", satt och planerade...
Kände att tårarna rann ner för mina kinder...förstod varför jag kännt som jag kännt hela dagen.
Min mormor var död...min 96åriga momma (JA, hon var 96 år gammal och frisk hela livet utom sista året) fanns inte mer...

Jag kunde inte se i mitt innre att min momma inte fanns mer...kuned inte se att jag skulle sitta i kyrkan och se hennes kista står där framme...att hon skulle ligga däri.
Jag har aldrig haft någon bra kontakt med min mormor...men hon har som alltid funnits där och jag har alltid älskat henne på mitt sätt.

Minns då vi satte oss på bussen till Pite...pojkarna var hos farmor o farfar...kändes somatt gå i blyskor...så tunga steg!
Begravningen kändes så overkligt...se kistan med den vackra blomsterkramsen...det kändes så defenetivt..och det var ju defenetivt.
Sen att gå fram och lägga rosen på kistan...ursch så hemskt!!

Men du mormor...jag har kjol på mej nu ibland ;)


För mormor dog så hade jag även varit på min fasters sambos begravning, den var yttersttung...han var inte gammal och han var den gladaste människa jag någosin mött...den var i Juli och mormors begravning i December!
Kändes som om det bara var sjukdom, oro, sorg och begravningar...där ett tag så fick ajg panik när mobilen ring!!

Jisses, detta blev ju ett deppigt inlägg ju!!
Ja ja, allt kan inte vara muntert!

***


I helgen har jag och grabbarna varit i Pite som sagt :)
Där tog jag ett sååå stiligt kort på mej själv så oj oj!!
Vill du se??

Som vanligt så hat du inget val om du ska fortsätta läsa detta inlägg ;)







E.T känns som en lämplig liknelser! ;)


Jag gillar dom där brillorna LoverGirl...bara jag skaffar mej linser så ska jag fan införskaffa likadana
 brillor ;)
Eller vad säger du...skulla jag passa i dom??


Måste införskaffa linser...måste kunna ha solbrillor på mej då jag kör bil annars blir jag vansinnig!!
Är inge skoj att köra o så mitt i alltihopa så försvinner allt som har med syn att göra för att en massa soljus så vänligt lyser vägen...eller rättare sagt mina ögon!!
Ont tar det också...jag ääääällllllsssskar solen men inte i mina ögon spc inte när jag kör bil! ;)

LoverGirl...din lya är kall...fryser fast på stolen snart ju!
Snott din mjukisjacka jag *Nickar*


***


Jag har ju mina il då jag berättar o visar lite mer av vem och hur jag är...så jag fortsätter väl med det :



Denna bild är fullkommligt logisk när det kommer till vem/hur ja är...



Jag tuggat Läkerols tuggummin väääääldigt ofta...favoritsmaken är Kaktus...därefter Salvia!



När jag väntade pojkarna så bar jag....







ett Trollkors nästan varje dag...skulle vilja ha tag på två mindre och två större...ett stort och ett litet till pojkarna var!
Skyddar mot trolltyg o oknytt.





Jag har insett att jagääldigt roligt med en sådan här flaska på stan...







behöver bara dricka!! ;)




Har insett att Luleås ena galleria "Smedjan" är så fruktansvärt tråkig 







Så inte ens med bästa vilja kan jag tycka att den är skoj!!


Detta är jag sittandes i Smedjan...





Jag höll på att sommna där jag satt...trots att stolen jag satt på var gjord av plast...och OBEKVÄM som skam!!



Jag HATAR att åka





Mmmm...just det...Buss!!
Så tragiskt...så fruktansvärtgiskt (Jag fått smak för att ha bil!? NÄ!! Inte nå ;) !!)!!



Är löjligt kär i eld...ljus o brasor...




Elden som jag och LoverGirl gjort upp...snacka om mysigt!
Det var då vi for med kidsen till "ormberget" och grillade o hade myspys :)


Grillkåtan vi grillade i...





Väldigt mysigt och praktiskt...bänkar att sitta på och "Bar" att ställa maten på och grillringen i mitten!



LoverGirl som tår vid eldden o ska a kort...men sin otroligt braiga kamera ;)





Snygg bild i all fall =)





Jag sitter o njuuuuter av elden som sprakar :)




Fottograf...LoverGirl naturlitvis!! ;)




Detta kort tog LoverGirl innan vi skulle åka hem...





Bar mej emot att åka hem...men med 4 trötta kids så var det nödvändigt!


***



Minns du det inlägget då jag skrev att jag hammna i handklovar??





Bildbevis...gick halvtaskigt att skriva i bloggen då!! *ASG*
Älskar att dricka Bonaqua och mobilen som ligger där är min älskling...den som tar alla korten mina ju ;) :)
O sen är det min älskade dator..utan den skulle jag ju inte kunna blogga ju!
Ja ja ja, ja här att du mummlar "Man kan bara önska att hon slutar" men det har du inget för att du gör :)


***





Hmmm...ptja...vad vill ni mer veta??
Justja...glömde ju att det bara är två som vågar lämmna spår efter sej... ;)

Nåväl...jag har inget mer att blogga om...så här kommer några bilder på min nya fiiiiina nya mössa som min älskade moder har stickat :)








Visst e jag sööööööt i den!?
Du vet väl vad dom säger..."Allt klär en skönhet och inget misspryr en ful..";)
Välj vilket du känner passar bäst!






Jag älskar den mössan...den e skön :)


Min syster har köp min älskade "Bad Hair Day" mössa också...den är så söt den med och den är så sann!!
Har jag mössa på mej så är det anntingen Kallt ute eller så har jag en Bad Hair Day! :)
Men jag älskar mössor, jag är söt i nästan alla huvudbonader...som min prickiga keps... :)







Kortet är kanske inte det bästa men du ser kepsen i alla fall :)


Känner mej så fin nu när jag går ut...Nya mössor, ny keps, nya jackor, nya skor o massa nya snygga jeans!!
Känner mej så snygg så ;)


Nej, nu får du klara dej själv...vilket du gjort ett tag redan...har ju inte bloggat på ett tag så!!
Och ingen text utsmetad...mycket bra :)

Fortsätt att krama nallarna nu...dom behöver kramar!!






O


Kraaaamen!!


Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!!


P.s Jag är inte magisk jag är Alice...för magi dör ut så fort...det gör inte jag D.s



Kommentarer
Postat av: LoverGirl

Du e stark gumman!



kramar om

2009-10-08 @ 20:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0