Snöångest!!





Lovade ju att blogga igen... o kolla här är jag :)


Det är kallt ute nu... frosten har börjat att ligga kvar hela dagar och faktiskt så har jag sett snö!!
Liite ångestframkallande är det...snö har jag en väldigt hat- kärleksrelation till!!
Den är mysigt o vackert med snö...men kallt, blött o jäffligt också!!

Om dt inte vore snö 6 månader om året så skulle det väl gå bättre...men 6 MÅNADER av snöööö!!
Ska bli intressant att se hur mycke snö det kommer att komma iår...


I fjol så såg det ut så här när jag kikade ut genom köksfönstret




Den snöhögen är en av 2 som skottats ihop...på inte allt för många dagar!!
Den gick alltså ändå upp till 2:a våningen!!


Så ska bli intressant att se hur mycket snö det kommer iår!!


Lovade ju att jag skulle blogga idag och då ska jag minsann hålla det också :)

Dom små är hemma idag för jag misstänker att "Trollungen" ligger nära att få krupphosta!! :(
Så jag tyckte att det var bäst att dom får vara hemma idag så jag får se hur det utvecklas...för får han krupp så kommer jag att hammna på sjukhuset med han inatt så han får inhalera!
Alltid lika skoj....

Själv är jag glad att jag slapp gå ut idag...kallt o jäffligt ute...och det som får mej o skratta åt att jag tycker det är vetskapen om att snart kommer jag att tycka att detta väder o dessa grader är "BIKINIVÄDER"!!
Snart har "jag" -25 grader ute och ibland ännu mer...o då överväger jag att inte gå ut!
När det kryper ner mot -30 så Stannar jag helst inne och gör ALLT i min makt att slippa gå ut...men jag vet att jag har hasat mej till skola o jobb mer än en gång i rejäl kyla....

Nackdelen med Norrland...men samtidigt är det en del av charmen och sakerna som gör att jag älskar att bo här!
Myyyysssssigt när det är jul o träden är alldeles snötunga och det knarrar under skorna då man går...det är sååå mysigt!!

Att det blir alldeles jätte mörkt ute är både positivt o negativt...mörker är mysigt för då kan jtända mina ljus o sitta o mysa...men samtidigt så blir jag såååå trött av allt mörker!!
Jag saknar solen om vintern...saknar energin jag får av den!
Visst solen är ju framme om vintern också men inte på samma sätt som på sommaren!!

Bägge årstiderna har sina positiva sidor....o sin negativa. :)




***



-lovade ju att blogga ut mer bilder på mej själv också...så här kommer dom varesej du vill eller ej ;)


































































































































Så nu har jag stillat mitt ego en smula ;)

Så nu ska jag ta o mysa med mina små troll innan LoverGirl o co kommer :)


Krama Teddybjörnarna nu...dom e kramsjuka som skam!!










O


Kraaaaaaaaaaaamen!!



Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!!


Kommentarer
Postat av: Danne "grannen"

Snö? snart blir det snöfritt för mig iaf

2009-10-13 @ 21:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0