Handlat Med Grannarna & "Trollungen" I Feber...

Hej!

Just hemkommen från Ica Maxi...fick följa med våra Enormt snälla grannar och storhandla!
Mycket snällt och mitt liv blev c:a 100000 gånger lättare!!

Kom hem och såg att "Trollungen" har feber...inte mycket feber men så pass att han är lite mer stillsam än vanligt.
Tror det är en tand som spökar...men jag är inet ett dugg säker!
Han har ju fått tillbaka sin hosta också...mammas lillhjärta!!
Men det ger se´j det med så småningom!

Han är i alla fall inte så dålig att han inte kan härja på lite grann i alla fall ;)
Jag hade plockat ihop alla plast brurkar o sådant nu innan jag for...dom ligger nu utspridda i HELA köket...han har lagat mat enligt min älskade man =)

Just nu ser han ut som en mini Morfar...blå/vit rutig flanell skjorta och mjukisbyxor!!
Mini Morfar är på g =)
Han sitter i mitt knä och ritar och pussas för fullt...han är hemsk mycket för att pussas denna lille herre...
Kramar och pussar som han ger det är inga fåniga pussar o kramar utan det är REJÄLA sådana!!
Inga barn i detta Universum kan vara lika gooooooa som mina...det är totalt omöjligt!
Det finns söta barn & snälla barn visst, men dock ändå så bleknar dom så mycket så dom försvinner i gämnförelse med mina (Ja mammaglasögonen är på) =)
Klagompl och ilskna kommentarer som "Men det kan du ju inte skriva" lämmnas som kommentar!

Och Nej jag kommer inte att bry mej nämnvärt om dom...för det är så det är...för ALLA föräldrar...det finns inga underbarare barn än just deras.
Så min barn är UNDERBARAST =)

"Kladdkakan" blev lite om surrad när jag och Grann Frun gick på affären...vi kom underfund med att han är Ganska mycket före sej...så även lillebror!!
"Kladdkakan" han räknar, han kan bokstäverna...han har börjat att vilja stava (har han gjort lääääääääääänge) och härma det vi skriver...han memorerar böcker och försöker att lista ut vilket ord det är han läser...
Han kommer nog snart att läsa =)
Stava verkar också komma i stormfart!
Funderar på om vi kanske ska skaffa ett husdjur som han får hjälpa till att ta ansvar för...men jag måste surra med min älskade man också...men jag tror det skulle vara en ganska bra utmaning för honnom =)
Lillebror räknas ju inte som husdjur konstaterade han för några dagar sedan *Skrattar*

Igår grannen och hennes två tjejjer jag och pojkarna  på stan...gjorde några fynd faktiskt på Lindex!
En mössa åt vidar o en "snusnäsduk" som jag kan knyta runt hans mun och till "Kladdkakan" blev det ett par super mysiga o gosiga vantar!
Alltihopa gick på SVINDLANDE 15 kronon!!
Sen köpte jag trosor också...kan meddela att jag hade SVÅRT att hitta några ´som jag tyckte var snygga!!
men det blev 3 par i alla fall och dom var faktiskt snygga (Fast gämförta med mina gammla så är ALLT snyggt!!)

Utöver det så fanns det inte mycket, men jag ska ta och gå bättre någon dag då jag har lite mer tid...blev stressigt igår!

Ikväll så ska eventuellt Grann Frun och hennes man komma ner och sitta o surra...o så skulle ev min broder komma och sova här =)
Ska bli mycket trevligt att få sitta o surra med både grannarna och broder min =)
Bara synd att inte Grann Frun kan äta "Kardemumma äpplen & citronglass"!
Jag lider med dej min vän, tro mej jag Lider med dej!!
Finns här om du behöver surra...eller rent allment bara knäppa dej =) !

Sen kan ju "Kladdkakan" erbjuda dej visning av "Leos Lekland" och "Glassbilen" på datorn...han har redan planerat en visning ;)

Nej, nu ska jag ta och ila på affären och köpa det jag glömmde...med ett minne som en Guldfisk så blir det så!!

P.s Grann Frun vi måste "Arthur Och minimojerna" någon kväll...om du nu inte sett den redan...den är väldigt bra och söööööööööööt!!Hmmm...I motsatts till "Arthur och Minimojerna" så vill jag fortfarande se "Cin City"....Marv dockan påminner mej helatiden om den filmen...ja ja jag får slå på den så får jag höra en av mina favorit repliker som han har i filmen! Och den filmen är TOTALA Motsatsen till Söööööt!!D.s




Sara vi ska inte titta mer på Impecta...det blir så...snuskigt då...!!

Däremot så till sommaren så ska vi ta en HELDAG och grilla och bara vara!
*ASG* då kan vi ju käka "
Chenopodium foliosum 'Strawberry Sticks'" ur mina rabatter!!
Fast då syns vi ju inte så bra utåt för då har vi satt upp våran vägg där ute =)
Så vi kan i lugn o ro käka *ASG*

Sen efteråt på kvällen kanske ta en promenad...väl hemma så kan vi ju kanske avnjuta ett te gjort på Mynta i alla dess former o smaker!
O färska jordgubbar ;)
Jag HOPPAS att jag kan få det att växa och trivas!
Skulle vara skoj att ha en massa örter o sådant att kunna krydda mat och att kunna ha i bakverk o så =) 

Om du, jag, J  beställer så kan vi ju faktiskt dela på påsar med frön också...då behöver vi ju inte köpa likadana påsar allihopa...och alla får fler sorter för pengarna!!
Smart jag är va!?
Njurarna funkar ju för fasen ;)

Kvällen har varit väldigt trevlig...fick ju sällskap av Sara och Daniel =)
Måste säga att vi MÅSTE bli bättre på att träffas...vi har ju så trevligt!
Dom vågade sej ner även om "Trollungen" hostar och har feber.
Ska ev ringa en vårdcentral i morgon och höra vad dom säger om hans hosta...

Akilles kväll har varit jätte lyckad den också...leksak och Skinka...snacka om snälla grannar!!
Söthunden måste vi ju få skämma bort lite också...har ju faktiskt följt honnom sen han var ALLDELES nyhämtad!!
Jösses...det är över två år sedan Sara och Daniel och Vi började ummgås!
Men världen är ännu inte redo för våran humor...det är bara inse Sara...vi är för konstiga ;)
Men ACK så skoj vi har!

Blev en hel del Asgarv ikväll också för våran del...våran humor kan vrida det mesta till nått...i detta fall snuskigt!!
"Hercules Club" är allt jag säger...och nu ligger Sara på golvet och Asgarvar!!

Nä, nu tror jag att frun ska ta och gå en Boxningsmatch med sin kudde...resultat : Kuddem van på Nock Oout 3 sekunde in i första ronden!!

P.s Sara vi SKA se "Arthur Och Minimojerna"...den är söööööööööt och braaaaaaa! Dock så är det lite saker i den filmen som är lite konstiga...men det lär du förstå när vi ser den...annars så förklarar jag vad som är konstigt och du nickar ;) D.s

Kommentarer
Postat av: Milo

Klart att man får säga att ens egna barn är det underbaraste som finns, så känner ju alla! Tänk vad bra det är, för då får varje liten unge vara "världens finaste". :)



Visst är det roligt då dom kan massor! Vi har så duktiga barn du och jag, kan bero på att dom har bra mammor. ;)

2009-01-24 @ 21:29:20
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: Sara

SJÄLVKLART ska vi se minimojerna vid givet tillfälle. Vad gör du ikväll, på tal om det?

2009-01-25 @ 13:22:42
URL: http://zaramara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0