Vårdcentralen Igen Med Trollen



 I Can See You!

Vårdcentralen idag med dom små trollen...'Barnmottagningen har enbart fått remiss för "trollungen"!!
Gissa om ajg svor mer än en Gruvarbetare!!

Men på VC så fick jag i alla fall lite hjälp...fick Bricanyl till dom bägge...
Så vi får behandla med det till o börja med...
Hon kunde inte höra nått på lungorna just nu...men hon sa att det kan finnas där ändå.
Och hon bekräftade att Förkylningshosta har man inte i 7 månader.
Så bricanyl får dom för att vi ska se om hostan ger sej...och gör den inte det så får jag återkomma.

Dock så kollade hon aldrig i "KladdkakanS" hals...men Bricanyket kanske hjälper honnom att kunna äta som vanligt igen!
Får se i morgon om det är någon skillnad för "Kladdkakan" i halsen...jag HOPPAS!

Nu väntar jag på Anticimex...ska bli intressant att höra om det finns mögel eller inte...*Nickar*
Jag är ändp lur om att det kan vara mögel...så många översvömmningar det varit i tvättstugan (vi bor rakt över den) och den ser faktiskt fördjävlig ut!!
Sen blir den ju så fuktig när man tvättar...dålig ventilation och fukt kan bli mysigt!!
Men som sagt så får vi det uppkollat i alla fall...och jag längtar!!

På Vårdcentralen kan dom inte se om det är mögel som orsakar problemen utan att ta prover...och det gör dom inte förrens vi igentligen Vet att det är mögel.

Känns skönt att det faktiskt rullar på frammåt...att vi fårr lite respons och fått medecin som vi ska prova och se om den funkar!
Och funkar inte den så får vi söka hjälp igen och prova nått annat!
Jag är så lättad o spänd så jag är knäckt!
Spänd på att se om medecinen fungerar!!
Tänk om den funkar...första gången på 7 MÅNADER som vi i så fall slipper höra dom hosta och väsa så fort dom andas!!
Rättare sagt så är det "Kladdkakan" som haft det jobbigast i och med att han har svårt att andas...så för hans skull så önskar och hoppas jag att det funkar!!
Ger det till på Torsdag...sen får jag se...tycker att det ska ha en ganska snabb effekt!
Ska prata mer med "Grannen"...hon har erfarenhet av Bricanyl...så henne kan jag fråga =)
Du är Guld värd gumman!!

En annan som är Guldvärd är Sara...o henne saknar jag!
I helgen så hoppas jag att vi kan sitta o surra...gå ut o gå o se film!!
Skulle sitta fint att slappa lite efter denna period!!

Annars då??

Jodå, jag och "kladdkakan" har varit till Glassbilen ikväll...gissa om lyckan var TOTAL!!
Blev Isglass "Trolleri Mix" som allihopa gillar här hemma =)
Hans min när glassbilen spelade en extra truddelutt var obetalbar...ren lycka!!
Han fick till och med se påsen innan han bestämde sej...sen spang han hem med påsen ;)
Så det blev Medecin och sen Glass =)
Så han förkunnade för sin far ikvöll "Vilken Tur Att Glassbilen Kom Ikväll!"
Han är så glad den grabben =)

I morgon så ska vi ut i backen och åka...men jag tror det får bli Pulka tror jag!!
Bobben är så svår att styra utan hel framskida!!

Ska prova skorna på "Trollungen" och se om han kanske kan knata omkring med dom en stund =)
Ska leta fram några bilar som dom kan leka med ute...och kanske nån hink o spade!

"Trollungen" är en riktig glad grabb han också...och BUSIG =)
Hans kramar är inget svammel...det är riktiga KRAMAR!! =)

Hmmm...jag hoppas jag önskar att medecinen hjälper!!
Jag vet att jag tjatar...men nu är jag LESSSSS!!


Får se om vi får fremmande i helgen eller inte...beror på hur vi känner oss!!
Dom vill konstigt nog inte bli sjuka *Skrattar*
Tror inte att vi smittar men jag vet inte...!!

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska känna mej lättad över medecinen eller om jag ska hålla mej lite skeptisk...tror jag ska hålla mej lite lugn med optemismen!!
Vill se att den funkar som den ska innan jag roper "HEJ".

Moder och Fader var glada att vi äntligen fått en medecin att prova om den funkar...hjälper inte den så kan vi få en annan...tills vi hittar rätt =)

Känns i alla fall skönt att det rullar frammåt!!

Dessutom så fick jag bekräftat som sagt att Förkylningshosta inte varar i 7 månader!!
Men vad det är för hosta dom har eller varför "Kladdkakan" är tungandan fick jag inget svar på...!

Ja ja, bara medecinen hjälper!!

Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0