Om Möblerat Nu..STOR STÄDAT...Lycklig TROTS Att Min Väninna M.B Fick Magsjuka...Hon Är Frisk Nu.



Eaven If I´m Tierd It Dosent Mean I Dont See You!


Nu jävlar är det så jeffla snyggt här hemma så det är oförskämmt!!
"Trollungen" har nu eget rum och sover även där...och det gåt faktiskt bra ändå!

Sovrummet blev som ett nytt rum kan jag meddela...det blev sååååååååååååå mysigt och fint!
Sover så gott så det är oförskämt!!

Allt detta tack vare en underbar vän som nu flyttat upp från södra sverige och henne kommer jag att kalla M.B i min blogg =)
Hon kom i lördags och har sovit här sedan dess...hon har passar dom små medans vi burit möbler och jag städat i sovrummet, slrubben och "Trollungens" rum!
Tack vare henne så har vi fått STOR RENSA här hemma i rummen och jag har fått STORSTÄDA hela lyan...så underbart!!

Hon är en av mina få nära vänner...jag har 3 till som jag har nära hjärtat och ni vet vilka ni är =)

Sovrummet blev så fint så fint och nu ÄNTLIGEN så trivs jag i det!!
"Trollungens" rum blev så fint och han verkar trivas där =)
Blir ännu bättre då vi öppnar upp dörrarna mellan "Kladdkakans rum" och "Trollungens rum" då får dom fri tillgång till sina rum och kan leka i bägge utan att behöva gå via kök o vardagsrummet!!

Jag är så lyvklig så det är oförskämt!

Tyvärr så däckade M.B i magsjuka imorse...men det var en väldigt mild magsjuka hon är frisk nu!
"trollungen" har kräkts lite idag men inte mycket...lite lös i magen är han också men inte så farligt ändå.
Så nu väntar jag bara på att jag och "kladdkakan" ska däcka också...jag UTGÅR ifrån att vi kommer att däcka...då blir jag inte besviken!
Blir jag ändå men inte lika mycket :/

Men jag försöker att vara glad över att det är så fint här hemma...och i morrgon så ska jag städa det sista i övrigt..."kladdkakans" rum ska städan och hans matta ska dammas för den är hemsk nu!
Men det blir om jag och pojkarna är friska vill säga!!
Som sagt så utgår jag ifrån att vi bli sjuka igen...

Annars då??

Ptja, har gett upp hoppet om att få se Minimojerna med Sara...just nu så jobbar det messta emot oss!!
Men snart kanske...med lite tur och nedförsbacke!!

Jag ska alldeles strax gå och duscha...vill inte lägga mej i sängen utan att duscha efter idag, inte för att han kräktes på mej eller kräktes mycket men det känns ändå bättre att få duscha av sej!

Måste på affären i morrgon också och köpa blöjor...och kan inte jag gå så får jag flirta med någon annan kanske...svärfar kanske jobbar eftermiddag...men jag har det för att han jobbar förmiddag...
Men det löser sej!!

Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!!





Nu sitter jag i sängen och skriver...och mest av allt så NJUTER jag av hur mysigt det är i sovrummet!!
Känns så skönt att verkligen TRIVAS i sitt sovrum...men visst känns det konstigt att inte "Trollungen" sover här!
Nu känns det mest oroligt att han sover i eget rum i och med att han kräkts idag, men både jag och Andreas är överens om att det går bra =)

"Kladdkakan" är så ivrig att få öppna upp dörren mellan rummen...dels för att det är häftigt att ha tvåå rum att leka i och sen för att då kan han gå på Lilla toaletten och kissa om natten och morgonen...då blir det "Hans" toalett =)
Men först måste skåpet som står där hitta ett hem här i lyan...jag har en fundering om placering...men jag måste prata med Andreas om det är så smart som jag tror...och så måste jag mäta så att det passar och inte blir alldeles för stort!!

Annars då??

Har surrat lite med M.B som ligger på soffan..hon är vääääldigt trött men mår mycket bättre...peppar peppar ta i trä!!
I morgon ska hennes svägerska komma förbi med rena kläder så att hon får duscha, misstänker att hon då kommer att bli mycket piggare...för en dusch gör halva jobbet =)

Måste tvätta...har hur mycket tvätt som helst...jag lovar att 20 maskiner inte räcker!
Har rensat bland alla kläder så istort sett allt ska i tvätten...lika bra när jag ändå är på G o ska tvätta!
Så ska försöka få två tvättider och bägge tvättstugorna!!
För tro mej det kommer att behövas!!

Skulle ha viljat börja tvätta ikväll men dom var upptagna bägge stugorna...
Jag vill helst tvätta i 2:an flr den har absolut bäta torkskåpet och torktummlaren!
Sen så har den en STOR maskin också...den anda har bara två små!
Så den stora är perfekt att tvätta 60 graders tvätt i för det rymms så mycket!
Men alla maskiner gör att det går fortare så jag tar gärna alla 4:a i bruk!
Skulle kunna tvätta hemma oc¨kså om det inte är för att vi inte har någon stans att hänga allt på tork!
Men ska införskaffa en torkställning när jag hittat en sådan som jag vill ha!!
 

Nu sak frun sätta sej och spela lite Word Mojo och sen lite Hammerheads...efter det så ska jag sova så gott (förhoppningsvis, men jag utgår från att jag eller "kladdkakan" blir sjuka...eller så bägge!)

Wath The Hey, Wath The How...Over And Out!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det BLEV verkligen JÄTTEFINT när ni möblerade och fixade om. Som en helt annan lägenhet nästan. :-) Ska komma ner och avnjuta skillnaderna (och kaffe hoppas jag) så fort vi kan hitta tid när båda har tid, så att säga.

2009-02-27 @ 13:05:56
URL: http://zaramara.blogg.se/
Postat av: Milo

Vore skj att ses nån dag, för nu är ni väl friska också? Kram kram!

2009-03-01 @ 23:44:54
URL: http://miilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0