Sååååååååå Skönt Med En Dusch!



Got My Eyes On You!


Ooooo så UNDERBART att duscha!
Nu känner jag mej ren o fin igen =)

"Kladdkakan" sover...och hostar...ska gå in o kolla hur han har det med andningen sin...*Suck*

Svärmor ringde så vi surra en stund =)
Hon hade frågat på jobbet om våran remiss var inne ännu och om dom vissta när vi skulle få komma...men dom ville inte skvallra ;)
Nej, dom får ju inget säga...men remissen hade kommit i alla fall =)
Fick hälsning från en av hennes kolegor att jag är skicklig som lyckats te mej in "Bakvägen" till Barncentralen =)
Direkt remiss från Akuten...nu blirjag snart stolt när folk säger så ;)
Svärmor är så glad...glad att jag är så satans envis o bra på att prata...Du har fått Talets Gåva óch ör envisare än den Rödaste Gris, säger hon *Skrattar*
Och det ligger nått i det =)

Fast envis vette sjutton om jag ger med mej på...jag är Principfast ;) *ASG*

Hoppas att tiden till Sjukhuset kommer i veckan så Andreas frå ta ledigt den dag vi ska dit...behöver vara två i och med att vi ska få Bägge uppkollade...och som alla dom som känner oss väl vet...så hinner "trollungen" men än 1000000 barn tillsammans!!
Annars så erbjöd sej svärmor att komma och hjälpa mej =)
Vi får se hur det blir..beror på hur lång tid det beräknas att ta!

I morgon tror jag att jag ska försöka fåmed mej mina söner på stan en sväng...kolla om nån pyjamas till den äldre...han har lixom tvär vuxit!!
Kanske kan hitta nåtet annat av inresse också...men jag tvivlar...REAN iår är värdelös!!
Finns inte mycket på rean att hurra för!!

Annars då??

"kladdkakan" vill ut i morgon och åka bobb...llutar åt att jag ger med mej faktiskt...det var ju så skoj!!!
Dubbla mössor och en snusnäsduk runt mun och näsa så är han klar för utgång!
Men det kan hända att jag ringer "J" och "I" och hör om dom vill komma så kan dom två åka bobb!!
Hittade en KANON backe...lagom brant och lagon lång...och väääääääldigt bra avstånd.... =)
Mycket praktiskt i och med att varken jag eller "Kladdkakan" orkar gå några längre sträckor!!
"Trollungen" han är nöjd så länge vagnen rullar eller att han ser Storebror =)
Tror hn kan ha skorna jag hittade i skrubben idga...dom är nog förstora som skam, men det är skaft på dom och då tror jag att det går ganska bra för honnom att knata runt med dom en stund =)

Lagt ut mattan under vardagsrummsbordet, fick hjälp av "kladdkakan" och "Trollungen" att lägga ut den =)
Blev KANON fint...mycket nöjd, mycket nöjd =)
I morgon så ska jag städa undan det sista här hemma...ids inte nu när jag duschat!

Till helgen så blir det att åka till mor och far om inte min syster kommer...jag får se.
Åker på torsdag kväll i så fall tror jag...så kommer Andreas med bussen på fredag eftermiddag =)
Broder behöver kanske hjälp med att renovera färdigt i hallen och så =) Sätta upp Boaseringen är inte det lättaste att göra själv!!
Blir snyggt som skam hor min kära broder!!
Han har smak när han väl vill!!
Ska höra om han får kvar nå tapeter...som kanske räcker till en Fondvägg =)
Har mina funderingar på en fondvägg i vardagsrummet...men det vette fasen om jag ids lägga ner energi på detta ställe i och med att vi ändå ska flytta så fort vi bara kan köpa hus...och det är inte en evighet bort nej!!
Så varför lägga ner energi här...bättre att göra det då vi skaffat vårat kära älskade hus!!

Ursch, måste byta gardiner i V-rummet och det är väl inte det roligaste jag vet direkt!!
Måste riva fram alla mina gardiner som jag har i förrådet...längst in längst underst...PRECIS som det Ska var!!
Funderar på att sätta 3 längder i både V-rumm och kök...blir lite mindre insyn då!
+ att alltid så retar det nån ;)

Det är ett av mina favirit motton "Alltid Retar Det Nån"... för det är så sant!

Nej, nu ska jag försöka få vår yngsta son att sova..och sen ska jag pussas med min älskling som kommit hem =)

Wath The Hey, Wath How...Over And Out!





Fan...att få pussas med älsklingen verkar inte bli av..."Trollungen" vill inte sommna!
Men jag klandrar honnom inte...hostan är inte så lätt att sommna till!
Men den har lättat lite...den är som den brukar nu...faktiskt!
Eller rättare sagt så när dom väl hostar så HOSTAR dom...men nu får dom ju röra sej utan att hostan ska anfalla dom!

Däremot tror jag att jag och kudden ska ha en het och eldig dejt strax...för  mina ögon känns som bly!
All städning tog ur den lilla energi som jag hade sparat...!!
Men det blir fint då det är färdigt!!

Blir en ny kökslampa på IKEA...den är så läcker =)
Har inte sett den irl men på bilden så är det super frän...det är Andreas som valt den =)
Sen blir det en ny lampa i V-rummet...den vi har lyser så dåligt!
Men den jag vill ha "kan jag inte" köpa...den är med dimmer-funktion och dom ska ju förnbjuda vanliga glödlampor och Lågenergilampor funkar inte i dimmer lampor!!
Så det sket sej ju...men jag ska hitta nått annat som jag/vi vill ha...blir ev en Ljusslinga bakom soffan på väggen om vi inte ber pappa min fräsa in spots i hyllan ovanför soffan...
Vi får se vad som blir minst bökigt och snyggast...och mest praktiskt!!

Ska o kolla om nå nya gardiner till "Kladdkakan"...han ska få följa med och välja.
Ibland så måste man ju få välja, det är ju hans rum =)
Hittar inte tyget som jag vill göra en kappa av till hans rumm!
Det är i mitt lilla kryp in någon stans men VAR!?
Måste söka...men inte nu!!

Sara, jag måste berömma dej för din smarta lösning med uppläggningen av byxorna!!
Det var så smart så det nästan är löjligt!!
Kom på det när jag börja skriva om att sy *S*
Jag är impad (Tolka som du vill ;) )

Nej, nu SKA jag pussas o kramas med min älskling...med eller utan "Trollunge" =)
Jag är lite myssjuk ju...men det struntar lillen i TOTALT!! =)

Mammas älskade trollungar...ni är det vackraste och bästa som finns!!
Jag älskar er över ALLT annat i Universum...glömm ALDRIG det!! Pussar och kramar i milijoners milijoner /Mamma

Kommentarer
Postat av: ms. Banana, The Neighbour mohahaha

=)

kommer faktiskt ihåg att checka din blogg!

Är sugen att ta en promenad jag med idag,

trots kylan ute :D Not bad!

Antar att det får bli NU för senare kommer det ju främmande.

Just det. Elin fyller 4 idag :)

Ha en bra dag, grannen :D

2009-02-02 @ 11:02:18
URL: http://www.bloggarliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0