Nu Ska Anticimex Hit O Kolla Om Mögel!




I See You!!


Jag är i shocktillstånd!!
Var in till Hyresvärden idag och bad dom sicka hit Anticimex och dom provade inte ens att bråka om det!!
Så dom skickar hit Anticimex och jag hoppas att dom kommer i veckan!
Får se vad dom får för utslag av sina mätningar...ska bli intressant faktiskt att höra om det är mögel eller inte.
Är det mögel så får dom fan i mej fixa fram en lägenhet till i helgen för jag ska fan inte bo här en sekund längre om det är mögel!!
Dessutom så får dom lov att stå för att byta tapeter i ALLA rummen!
Och min svärmor är Övertygad om att jag kommar att lyckas med det också!
Mögelsporer sätter sej i tapeterna också...så dom ska bytas innan vi flyttar tillbaka!!

Hon som tog upp anmälan såg lite oroligut då jag beskrev hur pojkarna låter och att vi faktiskt bor ovanför en tvättstuga...vi kanske inte är så fel ute i alla fall!!

Läste nu på en sida om en mamma som skrev om EXAKT samma problem med hosta hos sin dotter...och svaret hon fick: Astma

Jag vet att det inte är nån ide att spekulera...men just nu så tror jag att det är något av dom två allternativen jag ältar!

Kan inte den där efterlängtade tiden ditt Barnläkaren droppa in nu!?
Jag ska vänta tills Anticimex varit här så jag vet vad dom har att säga, sen ska jag ringa och be att få komma för.
"Kladdkakan" pratade med moster idag...hon bekräftade det jag misstänkte...han låter precis som när han haft kruppanfall!
Så nu är han under order att inte anstränga sej...så även "Trollungen" men han är svårare att få att lugna ner sej!
Dom hostar när dom anstränger sej...och bägge är tungandade!
"Kladdkakan" orkar inte ens gå till affären nu igen...det har han inte orkat på 7 månader!
Och han har gått till och från affären sen han var 1½ år...och nu orkar han knappt gå halva vägen dit!
Så hans allmentillstånd är påverkat...tror även att "trollungens" luftvägar är alldeles för trånga!

Annars då??

Jodå, vi har varit en snabb sväng på stan idag och jag FYNDADE!!
En  t.tröja med Batman på och tillhörande kortbyxor och en tjock stickad och fodrad kofta!!
Alltihop för chokerande priset av 59 kronor!
"Kladdkakan" blev så lycklig över kläderna, Batmantröjan valde han själv =)

Själv hittade jag som vanligt inget...men men det må då vara öde!

Sara...till helgen så måste vi se Minimojerna =)
O s¨har du en del datatittande att göra också ;)
Kanske kan ta o bunta ihop oss allihopa i soffan o se Minimojerna...eller nån annan av alla filmer vi har (Är runt 200 filmer sk ulle tro mer om vi räknar in barnfilmerna =) ) nått borde passa oss alla 4:a...okej  oss alla 5 för Akilles måste ju också tycka om den ;)
 införskaffa skinka till honnom så han får då han kommer =) 
Måste ju hålla oss på plus hos odjuret!

Läste just Saras blogg om operationen...nu vet jag vad du pratar om ;)
Vi pratar om den men inte OM den...det där blev konstigt *Skrattar*
Ja ja, jag vet att i alla fall en människa fattar det där!!

"Grannen" jag ska ringa dej i morgon kväll om jag hinner!!
Kommer inte Anticimex i morgon så ska jag städa lite i toaletterna...men jag hinner kanske ringa ändå!
Ska läsa nu på deras sida och se om jag kan få reda på vad dom ska göra när dom kommer!!

Wath The Hey, wath How...over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0