Nu Blir Det Om Möblering Här Hemma!!



Not You!!


Nu ska vi göra om här hemma..."Trollungen"  ska få eget rum!
Vi har mätt o mätt o mätt...så nu är vi överens om att Andreas ska ta mitt lilla kryp in som Datarum och "trollungen" ska ta hans rum =)

Så nu ska mamma o pappas lilla troll "flytta ut"!!
Många anledningar men nummer ett är att han då kanske sover bättre!
Sen så behöver dom små mer yta att leka på...så vi ska öppna upp dörren från "Kladdkakans" rum så att dom kan springa emellan rummen o leka =)
Kommer att bli såååååååååååååååååååå jeffla bra!

Sovrummet kommer vi att möblera om i också...flytta sängen,den stooooooora skåpen, garderoben...och så blir det att ställa in en TV...ska införskaffa en DVD dit så vi kan ligga i sängen o se film *Mysigt*
Blir ingen Boxer dit...vi flyttar den vi har emellan så länge =)

När allt är flyttat så ska här STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR Städas!!
Ser för jeffligt ut här hemma...allt har lixom rasat medans jag var sjuk...Nytvättad tvätt ÖVERALLT...leksaker överallt...dammigt...klibbiga golv...*Suck*
Men det ska som sagt städas rejält, men det är ingen ide innan allt är flyttat färdigt...får då kommer det ändå att damma o ha sej!

Ska bli så skoj att göra iordning "Trollungens" rum =)
Ska sy gardiner dit (Även till "Kladdkakans" rum) o så ska jag så smått köpa prylar att sätta dit =)
Leksaker kommer vi att ta från "Kladdkakans" rum...då rymms han bättre i sitt rum...+ att dom ändå kommer att springa emellan så =)

Ska byta lampa i "Trollungens" rum också...tillsvidare så ska han få ta den lampan vi har i sovrummen och den som är i hans blivande rum ska få flytta in i vårat sovrum...sen när vi har råd o ska till IKEA så ska jag köpa en ny lampa till bägge pojkarna...o en massa mer =)

Har en liten inköpslista som ska införskaffas pö om pö... =)
Blir nog IKEA några svängar i sommar då vi ska upp till Ön =)
Svärmor o jag kommer att ränna där så ofta vi bara kan...vilket är bra för då kan jag köpa lite varje gång och inte behöva köpa ALLT på en gång...blir lättare så =)

Men ack så mycket jobb farmför oss nu i helgen...men det är det värt!!
I morgon ska jag vika in ALL tvätt och det är MYCKET!!
Men jag kommer att måste tömma det STOOORA skåpet om vi ska orka lytta det...för det är TUUUUUUNGT som skam!!
Det set jag INTE fram emot alls...men som sagt det blir bra när det är gjort!
Nu kan jag möblera sovrummet som jag vill =)
Hittils så har vi alltid måstat kunna ta oss till "Trollungens" säng...men nu kommer vi inte att behöva ta hänsyn till det...nu måste vi bara kunn ta oss ut till hans rum snabbt =)

Ska bli lite skönt att Återerövra sovrummet igen...kunna ligga och läsa en bok...kunna ligga o surra utan att behöva viska!!
Men det känns konstigt att han blivit så stor mamma lilla kille...men jag tror att det kommer att göra så att han sover bättre och det behöver vi allihopa!!

Jag vill bara få komma igång o det klart!!
Kanske hinner det mesta i morgon i alla fall...för mitt förråd tar inte så lång tid bara jag får lite hjälp + att jag gjort rätt mycket idag redan!
Har rensat bland mina tyger och lagt in dom i ett skåp vi inte använder (som vi inte vet var vi ska ställa!!)så nu är dom ur vägen...och så har jag slängt en massa små rester som inte går att använda och lite kläder som jag (av någon anledning) lagt bland tygerna...så det blev endel skräp!
Ska säkert kastas mer i morgon!

Sen så ska Lagerhyllan i Andreas rumm tömmas (och det som är i den ska in på hyllorna i hans nya lilla datarum!) och ställas in i Sovrummet så att vi kan ha Böcker i den...blir nog bra...den blir nog att ställa den brevid min sida av sängen så får den agera sängbord!
TV´n blir nog att ställa på Byrån vi har "Trollungens" kläder i, den är nog ganska så perfekt höjd =) 

Jag LÄNGTAR till det är KLART!! 
Och JA "Trollungen" kommer att få flytta in sin säng i vårt rum om det blir så att det inte går...men det tror jag inte ska vara några problem =)

Hmm...annars??
Ptja, inte mycket...inte mycket alls!
Tar inte emot fremmande här hemma av 2 anledningar
1. Vi smittar ännu (Magsjuka)
2. Det ser För Jeffligt ut här!!

Men efter helgen kanske det ser bättre ut här hemma =)
Ska städa som en GALNING och så även min man...och älsta son!!
Har bestämt att den unga herren SKA börja städa sitt rum...det är han nog stor att klara (med lite hjälp naturligtvis)
Jag VÄGRAR att dom inte ska hjälpa till att städa sina egna rum...det kan dom glömma!!
Så han ska få städa i sitt rum och plocka ihop leksakerna i V-rummet...det brukar han i o för sej tycka är skoj =)


Tack Sara för sällskapet till affären...tur vi i alla fall kan umgås ute!!
Snart är "Trollungen" frisk o då jefflar ska vi se Minimojerna (O sitta o surra!!)!!!

Wath The Hey, Wath How...Over And Out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0